CZERWIEC – TEMATY KOMPLEKSOWE
1. TAKI SAM, ALE INNY
Treści programowe:
– poznawanie ludzi różnych ras, określenie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych w jakich żyją, zwyczajów kulturowych
-zwrócenie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata
– szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras
2. NA MOIM PODWÓRKU
Treści programowe:
– uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów
– poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu- bawienia się w miejscach niedozwolonych np. przy ruchliwej ulicy, zabaw różnymi źródłami ognia, które mogą być przyczyną pożaru, rozmawiania z obcymi ludźmi, zbliżania się do nieznanych zwierząt, zwłaszcza psów
-bezpieczne korzystanie z urządzeń znajdujących się na placu zabaw
3. NADCHODZĄ WAKACJE
Treści programowe:
-poznanie regionów Polski atrakcyjnych, wypoczynkowych: morze, góry, jeziora, zabytkowe miasta
-poznanie środków transportu- czym można pojechać na wakacje
– poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu- nie oddalać się od rodziców w miejscach publicznych, itp.
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-ćwiczenia grafomotoryczne
-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów
-analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów
-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów
-rozwiązywanie zadań tekstowych
-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji