MAJ- TEMATY KOMPLEKSOWE
1. PODRÓŻ DOOKOŁA EUROPY
Treści programowe:
– poznanie symboli Unii Europejskiej, położenia Polski na mapie Europy; budzenie tożsamości narodowej, utrwalenie znajomości symboli narodowych
-poznanie tradycji, zwyczajów wybranych państw Unii Europejskiej
-zapoznanie z utworami literatury dziecięcej danego kraju np. Smerfy (Belgia). Pinokio(Włochy) itp.
2. CO W TRAWIE PISZCZY
Treści programowe:
– wzbogacenie wiadomości o zwierzętach żyjących na łące-rozpoznanie mieszkańców łąki, rozumienie roli owadów w przyrodzie, wyjaśnienie znaczenia wody w przyrodzie
-kształtowanie postawy obserwatora i badawczej wobec świata przyrody
-kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia-pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek
3. MOI RODZICE
Treści programowe:
-podawanie informacji na temat swojej rodziny- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny, sposobów wspólnego spędzania czasu
-przygotowanie programu artystycznego, upominków dla Rodziców
-wzmacnianie więzi w rodzinie- okazywanie uczuć Rodzicom poprzez pomoc w codziennych pracach, grzecznym zachowaniu itp.
4. EGZOTYCZNE ZWIERZĘTA
Treści programowe:
-poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych
-poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt
-dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-zapoznanie z zapisem graficznym dwuznaków i zmiękczeń
-ćwiczenia grafomotoryczne
-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów
-analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów
-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
-próby rozwiązywania prostych zadań tekstowych