Plan Pracy

CZERWIEC- TEMATY KOMPLEKSOWE

1. DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

Treści programowe:

  • poznanie ludzi różnych ras, określenie miejsc ich zamieszkania, warunków klimatycznych w jakich żyją, zwyczajów kulturowych,
  • zwrócenie uwagi na zabawy dzieci różnych regionów świata,
  • szanowanie odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras.

2.  ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

Treści programowe:

  • poznanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych,
  • poznanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
  • dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji.

3.  W ŚWIECIE MARZEŃ I FANTAZJI

Treści programowe:

  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie gestów, głosów ludzi i zwierząt,
  • przygotowanie kącika teatralnego,
  • swobodne improwizowanie, słowne i ruchowe znanych utworów literackich lub wymyślonych przez dzieci.

4.  WESOŁYCH WAKACJI

Treści programowe:

  • poznanie regionów Polski atrakcyjnych wypoczynkowo – morze, góry, jeziora, zabytki,
  • poznanie środków transportu – czym można pojechać na wakacje,
  • poznanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu – nie oddalać się od rodziców w miejscach publicznych, itp.

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)

  • doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter,
  • zapoznanie z zapisem graficznym liter dwuznaków.
  • rozwiązywanie rebusów i krzyżówek,
  • ćwiczenia słuchowe – dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, wyróżnianie głoski w wyrazie,
  • ćwiczenia graficzne – rozwijanie małej motoryki.

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEWARYCZNYCH

  • usprawnianie przeliczania elementów – dodawanie lub dosuwanie, odejmowanie lub odsuwanie elementów, stosowanie cyfr w zapisie,
  • doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania i liczenia wspak,
  • stosowanie zapisu arytmetycznego z użyciem poznanych cyfr i znaków: <, >, =, +,-.
  • kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji.
  • rozwiązywanie prostych zadań tekstowych.