MARZEC- TEMATY KOMPLEKSOWE
1. NA WIEJSKIM PODWÓRKU
– poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi
-nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania
-wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi
2. WIOSENNY BUDZIK
Treści programowe:
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną (np. dłuższe dni, pojawiające się pierwsze kwiaty, powracające ptaki)
-poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnąca wierzba, leszczyna, pojawienie się pąków na drzewach i krzewach
3. WIELCY LUDZIE
Treści programowe:
-poznawanie sylwetek wybranych sławnych Polaków (np. Fryderyk Chopin, Jan Matejko, Mikołaj Kopernik)
-rozwijanie poczucia dumy narodowej
-wzbudzanie zainteresowań sztuką i kultura poprzez wielorakie oddziaływanie dziełem muzycznym, plastycznym, słownym i badawczym
4. ŚWIĘTA WIELKANOCNE
Treści programowe:
-zapoznanie z wydarzeniami Triduum Paschalnego i Wielkiej Nocy( jak uczcić mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa)
-zapoznanie z tradycjami ludowymi związanymi ze Świętami Wielkanocnymi: palmy wielkanocne, pisanki, przyśpiewki ludowe
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-zapoznanie z zapisem graficznym liter „N, n”, „J, j”, „Ł, ł”, „F, f”
-ćwiczenia grafomotoryczne
-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów
-analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów
-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów , stosowanie znaków: „+”, „-„, „=”
-porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie znaków: <,>
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji