LUTY – TEMATY KOMPLEKSOWE
1. BAL KARNAWAŁOWY
Treści programowe:
– zapoznanie ze zwyczajami organizowania balów karnawałowych
-przygotowanie rekwizytów (maski, kotyliony)
– doskonalenie umiejętności tanecznych
2. ZIMO BAW SIĘ Z NAMI
Treści programowe:
– poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie
-uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów-poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu(zabawy w miejscach niedozwolonych)
słuchanie czytanych opowiadań( zwracanie uwagi na piękno języka polskiego)
3. TAK SZYBKO MIJA CZAS
Treści programowe:
-dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
-nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc
4. CZY JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
-poznawanie nazw planet Układu Słonecznego; słuchanie ciekawostek na ich temat
-gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem
-poznanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-zapoznanie z zapisem graficznym liter- „W, w „, „Z, z”, „P, p”, „G”, g”
-ćwiczenia grafomotoryczne
-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów
-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów , stosowanie znaków: „+”, „-„, „=”
-porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie znaków: <,>
-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji