Plan Pracy

MAJ- TEMATY KOMPLEKSOWE

Treści programowe:

– poznanie symboli Unii Europejskiej, położenia Polski na mapie Europy; budzenie tożsamości narodowej, utrwalenie znajomości symboli narodowych

-poznanie tradycji, zwyczajów wybranych państw Unii Europejskiej

-zapoznanie z utworami literatury dziecięcej danego kraju np. Smerfy (Belgia). Pinokio(Włochy) itp.

Treści programowe:

– wzbogacenie wiadomości o zwierzętach żyjących na łące-rozpoznanie mieszkańców łąki, rozumienie roli owadów w przyrodzie, wyjaśnienie znaczenia wody w przyrodzie

-kształtowanie postawy obserwatora i badawczej wobec świata przyrody

-kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia-pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek

Treści programowe:

-podawanie informacji na temat swojej rodziny- określanie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny, sposobów wspólnego spędzania czasu

-przygotowanie programu artystycznego, upominków dla Rodziców

-wzmacnianie więzi w rodzinie- okazywanie uczuć Rodzicom poprzez pomoc w codziennych pracach, grzecznym zachowaniu itp.

Treści programowe:

-poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych

-poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

-dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)

-doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter

-zapoznanie z zapisem graficznym dwuznaków i zmiękczeń

-ćwiczenia grafomotoryczne

-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów

-analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów

-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów

-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów

-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji

-próby rozwiązywania prostych zadań tekstowych