LISTOPAD- TEMATY KOMPLEKSOWE
1. ZWIERZĘTA DOMOWE
Treści programowe:
-poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnienia odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer
-nazywanie dorosłych i młodych zwierząt
2. ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
Treści programowe:
-poznanie historii powstania państwa polskiego
-poznanie symboli narodowych -godło i flaga Polski, hymn narodowy
-rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku do symboli narodowych
3. BAŚNIE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
Treści programowe:
-słuchanie baśni różnych narodów, rozpoznawanie atrybutów baśniowych, wskazywanie tytułów po usłyszanym fragmencie, kształtowanie umiejętności ustalania kolejności zdarzń w baśni
-rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, oczekiwania na swoją kolej
-rozwijanie wyobraźni literackiej i plastycznej
-kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki
-kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i samodzielności w wykonywaniu zadania
4. TEATR
Treści programowe:
-poszerzenie zakresu wiadomości na temat teatru, zasad zachowania się podczas pobytu w teatrze
-poszerzenie zakresu wiedzy na temat rodzajów lalek teatralnych
-wcielanie się w role teatralne- wyrażanie uczuć i emocji mimiką i gestem (teatr mimów), nazywanie uczuć malujących się na twarzy, rozwijanie zmysłu obserwacji i ekspresji ruchowej
-rozumienie pojęć np. rekwizyt, afisz, reżyser, scenarzysta, garderoba, itp.
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-zapoznanie z zapisem graficznym liter „T ,t”, „K, k”, „E, e”, ” D, d” ,odwzorowanie kształtu liter
-odczytywanie wyrazów globalnie związane z tematem dnia
-ćwiczenia umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-ćwiczenia słuchowe- dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, wyróżnianie głoski w wyrazie
-ćwiczenia graficzne -rozwijanie małej motoryki
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-układanie elementów w kolejności rosnącej i malejącej
-doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania i liczenia wspak
-dodawanie i odejmowanie za pomocą liczmanów
-klasyfikowanie według określonych cech
-rozróżnianie kierunków w przestrzeni, podążanie za wskazówkami

