Plan Pracy

Treści programowe:

-poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnienia odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

-nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

Treści programowe:

-poznanie historii powstania państwa polskiego

-poznanie symboli narodowych -godło i flaga Polski, hymn narodowy

-rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku do symboli narodowych

Treści programowe:

-słuchanie baśni różnych narodów, rozpoznawanie atrybutów baśniowych, wskazywanie tytułów po usłyszanym fragmencie, kształtowanie umiejętności ustalania kolejności zdarzń w baśni

-rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się, oczekiwania na swoją kolej

-rozwijanie wyobraźni literackiej i plastycznej

-kształtowanie intelektualnego i emocjonalnego stosunku do książki

-kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i samodzielności w wykonywaniu zadania

Treści programowe:

-poszerzenie zakresu wiadomości na temat teatru, zasad zachowania się podczas pobytu w teatrze

-poszerzenie zakresu wiedzy na temat rodzajów lalek teatralnych

-wcielanie się w role teatralne- wyrażanie uczuć i emocji mimiką i gestem (teatr mimów), nazywanie uczuć malujących się na twarzy, rozwijanie zmysłu obserwacji i ekspresji ruchowej

-rozumienie pojęć np. rekwizyt, afisz, reżyser, scenarzysta, garderoba, itp.

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)

-zapoznanie z zapisem graficznym liter „T ,t”, „K, k”, „E, e”, ” D, d” ,odwzorowanie kształtu liter

-odczytywanie wyrazów globalnie związane z tematem dnia

-ćwiczenia umiejętności czytania w zakresie poznanych liter

-ćwiczenia słuchowe- dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, wyróżnianie głoski w wyrazie

-ćwiczenia graficzne -rozwijanie małej motoryki

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

-układanie elementów w kolejności rosnącej i malejącej

-doskonalenie umiejętności prawidłowego przeliczania i liczenia wspak

-dodawanie i odejmowanie za pomocą liczmanów

-klasyfikowanie według określonych cech

-rozróżnianie kierunków w przestrzeni, podążanie za wskazówkami