Plan Pracy

Treści programowe:

– integrowanie grupy-tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa, odróżnianie zachowań właściwych od niewłaściwych

-przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, rozumienie konieczności stosowania się do zawartych umów

-określanie swoich ulubionych zabaw i zajęć

-samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

Treści programowe:

– rozbudzanie zainteresowań krajem ojczystym- nazywanie wybranych regionów Polski i rozpoznawanie ich po cechach charakterystycznych, zapoznanie z mapą konturową Polski,

-rozwijanie wyobraźni i zdolności kojarzenia-dzielenie się wrażeniami z wakacji, wzbogacanie kącika przyrody o pamiątki z wakacji

-budowanie wypowiedzi na temat treści opowiadania, ilustracji, dostrzeganie humoru

-koncentrowanie uwagi na utworze literackim, opanowanie pamięciowe tekstu

Treści programowe:

-odzwierciedlenie w zabawie poznanych zasad ruchu drogowego, rozpoznawanie odgłosów pojazdów i ruchu ulicznego

-poznanie specyfiki pracy policjanta

-utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania, imion najbliższej rodziny

Treści programowe:

-Jesień-oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnienie zjawiska usychania liści

-rozpoznawanie drzew po liściach i owocach

-zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób

-poznanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych

-pokazanie na wybranych przykładach(jeż, wiewiórka, bocian), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy(odloty, gromadzenie zapasów, zasypianie), zwrócenie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt( zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, upierzenia)

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)

-dokonywanie analizy sylabowej wyrazów

-odczytywanie wyrazów globalnie

-uważne słuchanie zagadek i rozwiązywanie ich

-aktywizowanie mowy i myślenia, rozwijanie słownika czynnego

-ćwiczenia graficzne- rozwijanie małej motoryki

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych i kolorów, kolorowanie według podanego kodu

-zapoznanie z cyfrą 1 i 2- ich kształtem-właściwe stosowanie pojęcia liczbowego ” jeden, dwa”, tworzenie par

-rozumienie informacyjnego znaczenia znaków umownych

-klasyfikowanie według określonych cech, poszerzenie doświadczeń zmysłowych, doskonalenie pamięci i koncentracji uwagi