WRZESIEŃ- TEMATY KOMPLEKSOWE
1. WITAJ PRZEDSZKOLE
Treści programowe:
– integrowanie grupy- tworzenie przyjaznej atmosfery i poczucia bezpieczeństwa, odróżnianie zachowań właściwych od niewłaściwych
-przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, rozumienie konieczności stosowania się do zawartych umów
– określanie swoich ulubionych zabaw i zajęć
-samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
2. WSPOMNIENIE LATA
Treści programowe:
– rozbudzanie zainteresowań krajem ojczystym, nazywanie wybranych regionów Polski i rozpoznawanie ich po cechach charakterystycznych, zapoznanie z mapą konturową Polski
– rozwijanie wyobraźni i zdolności kojarzenia dzielenie się wrażeniami z wakacji, wzbogacenie kącika przyrody o pamiątki z wakacji
-budowanie wypowiedzi na temat treści opowiadania, ilustracji, dostrzeganie humoru
-koncentrowanie uwagi na utworze literackim, opanowanie pamięciowe tekstu
3. PRZEDSZKOLAK NA DRODZE
Treści programowe:
-odzwierciedlenie w zabawie poznanych zasad ruchu drogowego, rozpoznawanie odgłosów pojazdów i ruchu ulicznego
-poznanie specyfiki pracy policjanta
– utrwalenie znajomości swojego adresu zamieszkania, imion najbliższej rodziny
4. LUBIMY OWOCE I WARZYWA
Treści programowe:
-przyporządkowanie owoców i warzyw do miejsca ich wzrostu, ogrodu, sadu, opisywanie owoców i warzyw z uwzględnieniem koloru, kształtu, smaku, pochodzenia
-rozróżnianie owoców rosnących na krzewach i drzewach
-wdrażanie do higienicznego przygotowania i spożywania posiłków, mycie rąk, owoców i warzyw
-doskonalenie sprawności manualnej- poznanie nowych technik plastycznych
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-doskonalenie analizy sylabowej wyrazów
-odczytywanie wyrazów globalnie
-uważne słuchanie zagadek i rozwiązywanie ich
-aktywizowanie mowy i myślenia, rozwijanie słownika czynnego
-ćwiczenia graficzne- rozwijanie małej motoryki
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-rozpoznanie i nazywanie figur geometrycznych i kolorów, kolorowanie według podanego kodu
-zapoznanie z cyfrą 1 i 2- ich kształtem- właściwe zastosowanie pojęcia liczbowego „jeden”, „dwa”, tworzenie par
-rozumienie informacyjnego znaczenia znaków umownych
-klasyfikowanie według określonych cech, poszerzenie doświadczeń zmysłowych, doskonalenie pamięci i koncentracji uwagi