MAJ- TEMATY KOMPLEKSOWE
1. W ŚWIECIE MUZYKI
Treści programowe:
-słuchanie i śpiewanie piosenek-nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu
-gra na instrumentach perkusyjnych- poznawanie wyglądu i nazw instrumentów perkusyjnych i sposobu gry na nich ( np. kołatka, marakasy, trójkąt, dzwonki itp.)
-rozwijanie wrażliwości słuchowej- rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie, nazywanie muzyków grających na tych instrumentach
2. MOJA MIEJSCOWOŚĆ MÓJ KRAJ
Treści programowe:
-poznawanie swojej miejscowości- określenie miejsca zamieszkania, nazywanie swojej miejscowości, poznanie jej historii, ważniejszych zabytków, ważniejszych instytucji
-poznanie ważniejszych regionów naszego kraju
-podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych, flagi, godła, hymnu
-poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski- Warszawy, jej herbu, ważniejszych miejsc
3. ŁĄKA WIOSNĄ
Treści programowe:
-wzbogacenie wiadomości o zwierzętach żyjących na łące-rozpoznawanie mieszkańców łąki, rozumienie roli owadów w przyrodzie, wyjaśnienie roli wody w przyrodzie
-kształtowanie postawy obserwatora i badawczej wobec świata przyrody
-kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia-pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek
4. MOI RODZICE
-podawanie informacji na temat swojej rodziny-określenie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny, sposobów wspólnego spędzania czasu
-przygotowanie programu artystycznego, upominków dla rodziców
-wzmacnianie więzi w rodzinie-okazywanie uczuć rodzicom poprzez pomoc w codziennych pracach, grzecznym zachowaniu itp.
PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)
-analiza i synteza słuchowo wzrokowa wyrazów
-ćwiczenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów
-ćwiczenia grafomotoryczne
-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu
KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów
-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów
-próby rozwiązywania prostych zadań tekstowych
-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji