Plan Pracy

Treści programowe:

-słuchanie i śpiewanie piosenek-nauka prostych piosenek fragmentami, metodą ze słuchu

-gra na instrumentach perkusyjnych- poznawanie wyglądu i nazw instrumentów perkusyjnych i sposobu gry na nich ( np. kołatka, marakasy, trójkąt, dzwonki itp.)

-rozwijanie wrażliwości słuchowej- rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie, nazywanie muzyków grających na tych instrumentach

Treści programowe:

-poznawanie swojej miejscowości- określenie miejsca zamieszkania, nazywanie swojej miejscowości, poznanie jej historii, ważniejszych zabytków, ważniejszych instytucji

-poznanie ważniejszych regionów naszego kraju

-podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych, flagi, godła, hymnu

-poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski- Warszawy, jej herbu, ważniejszych miejsc

Treści programowe:

-wzbogacenie wiadomości o zwierzętach żyjących na łące-rozpoznawanie mieszkańców łąki, rozumienie roli owadów w przyrodzie, wyjaśnienie roli wody w przyrodzie

-kształtowanie postawy obserwatora i badawczej wobec świata przyrody

-kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia-pobyt na świeżym powietrzu, aktywny wypoczynek

-podawanie informacji na temat swojej rodziny-określenie czynności domowych wykonywanych przez poszczególnych członków rodziny, sposobów wspólnego spędzania czasu

-przygotowanie programu artystycznego, upominków dla rodziców

-wzmacnianie więzi w rodzinie-okazywanie uczuć rodzicom poprzez pomoc w codziennych pracach, grzecznym zachowaniu itp.

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA (dzieci starsze)

-analiza i synteza słuchowo wzrokowa wyrazów

-ćwiczenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter

-rozwiązywanie krzyżówek i rebusów

-ćwiczenia grafomotoryczne

-doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podstawie wysłuchanego tekstu

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów

-dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem liczmanów

-próby rozwiązywania prostych zadań tekstowych

-kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji